چاپ با کیفیت بنر

ویژگی های چاپ با کیفیت بنر چیست؟

فهرست مطالب

بنرها جزئی از دسته digital printing  و یا همان چاپ‌های دیجیتالی که در بازار تبلیغات امروز بسیار پرطرف‌دارند. بنرها از گذشته تا به الان همیشه وجود داشته‌اند فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا کرده‌اند. بدین شکل که کسانی که دارای خطی خوش بودند بر روی پارچه‌های سفید خطاطی می‌کردند و بنرها تولید می‌شد. اما در این مقاله قصد داریم بگوییم که ویژگی‌های چاپ باکیفیت بنر چیست؟

ویژگی های چاپ باکیفیت بنر

سیر بنرها از گذشته تا به‌ حال

استفاده بنرها از آنجایی شروع شد که افرادی که به سفرهای زیارتی می‌رفتند و حاجی و کربلایی بودند در روز رسیدن آن‌ها از سفر پارچه‌هایی را بر جلوی خانه‌ها نصب می‌کردند که خبر از بازگشت آنها می‌داد و یا بازگشت غرورآفرین ورزشکاران از مسابقات و خبر قهرمانی آن‌ها که همیشه همراه با حلقه گل بود و یا خبر درگذشت و ترحیم متوفیان که همگی نوع ابتدایی بنرها بودند. بنرها تابلوهایی در قطع بزرگ هستند که حاوی مطلبی مهم‌اند. حال این مطلب می‌تواند حامل اخبار و یا تبلیغ باشد.

امروزه برای مراسم‌هایی که در همان حد چند ساعت هستند و مشتریان احتیاج به نصب بنر بر مکان‌های تعبیه شده دارند از بنرهای فوری استفاده می‌کنند که در مغازه‌هایی که دارای دستگاه‌های چاپ دیجیتال هستند یافت می‌شود. عموماً این بنرها یکبار مصرف هستند و به همین دلیل از لحاظ هزینه‌ای قیمتی مناسب دارند و در مدت‌زمان کوتاهی از روی طرح‌های ازپیش‌ساخته شده انتخاب و در همان لحظه چاپ می‌شوند.

نکات چاپ با کیفیت بنر چیست ؟

استحکام بنرها

بنرها همیشه در معرض نور خورشید، باد، باران و در کل جو بوده‌اند چرا که در بیشتر موارد در فضای خارجی نصب و استفاده می‌شوند به همین دلیل استفاده از متریال باکیفیت اعم از جوهر، قدرت چاپ و سطحی که بنر بر روی آن چاپ می‌شود از اصلی‌ترین عواملی است که باید به آن توجه کرد.

تبلیغات بنری و تأثیرات مثبت آن در جذب مخاطبان !
ادامه مطلب

جنس بنر

این نوع تابلوهای تبلیغاتی عموماً pvc و پلاستیک هستند تا مقاومت بیشتری داشته باشند و ما متریال جوهر به‌کاررفته در چاپ از نوع سالونت و یووی است که دارای کیفیت بالایی نسبت به دیگر جوهرهای موجود است. تراکم جنس به‌کاررفته در رویه بنرها آن‌چنان بالاست که در برابر کشش و پارگی نیز استحکام داشته باشد.

دستگاه‌ های مورد نیاز برای چاپ بنر با کیفیت

برای چاپ بنر فوری  از دستگاه‌هایی مانند چاپگر و یا پرینتر استفاده می‌شود. البته باید گفت که دستگاه‌های مخصوص دیجیتالی هستند که برای انتقال طرح‌ها و متون بر روی بنر قابل‌استفاده‌اند. با انتقال داده از کامپیوتر و در نهایت با استفاده از متد گذشته پرینترهای خانگی جوهر بر روی سطح موردنظر پاشیده می‌شود. البته این دستگاه‌ها از عملکرد پیچیده‌تری نسبت به آن پرینترها برخوردارند. البته از این دستگاه‌ها در چاپ موارد دیگری نیز استفاده می‌شود.

به‌عنوان‌مثال باید گفت که پس از بنرها، دستگاه‌های دیجیتال می‌توانند در چاپ فلکس نیز کارایی داشته باشند. بدین صورت که ورق‌های فلکسی نیز در این دستگاه‌ها قابلیت چاپ دارند و می‌توانند باکیفیت بالایی تولید شوند. البته چاپ بر روی بنرها شفافیت چندانی ندارند و از وضوح تصویر بالایی نیز برخوردار نیستند.

کارکرد دستگاه‌ های چاپ

دستگاه‌ها قاعدتاً از یک بخش مکانیزه و یک بخش دیجیتال تشکیل می‌شوند. در بخش دیجیتال با استفاده از یک ناظر و بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های هوشمند طراحی مانند 3D MAX/COREL/INDISINE/PHOTOSHOP به طراحی پرداخته می‌شود. حال پس از طراحی با یکسان کردن فرمت ایجاد شده میان این دو بخش، دستگاه دیگر قابلیت اجرایی دارد و می‌تواند به چاپ بپردازد.

چاپ بیلبورد و استرابرد چیست ؟
ادامه مطلب

پس از آن که طرح‌ها به دستگاه داده شد با استارت موتور اصلی، پروسه راهبرد و ترکیب جوهر انجام می‌شود و محورهای اصلی دستگاه شروع به کار می‌کنند. قطعات رول مانندی در قمت ابتدایی دستگاه وجود دارد که وظیفه حرکت‌دادن بنر را به عهده دارند و هم‌زمان با این چرخش آهسته جوهر بر روی بنر طبق طرح داده شده منتقل می‌شود و پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی بنر خشک می‌شود و از قسمت انتهایی برش می‌خورد و آماده استفاده است.

دستگاه‌ های چاپ

دستگاه‌های دیجیتال قابلیت این را دارند که بنرها را در دودسته به چاپ برسانند که تفاوت آن‌ها تنها در چسب به‌کاررفته در قسمت پشتی کار است و اما در این میان باید از چاپ استیکر نیز نام برد که امروزه از پرطرف‌دارترین چاپ‌ها برای استفاده‌های تبلیغاتی است.

دستگاه‌ های چاپ

کیفیت چاپ

باید گفت که ویژگی‌های چاپ باکیفیت بنر چیست و چگونه می‌توان بنر باکیفیت را تشخیص داد. در تشریح این بخش می‌توان گفت که با وجود قطعه هد در دستگاه چاپ یکی از مهم‌ترین عوامل یک چاپ باکیفیت محسوب می‌شود که شیوه کار اپراتور با این قطعه و نگهداری از این قطعه پس از هر بار مصرف و آماده‌به‌کار نگاه‌داشتن آن‌یکی از عوامل مؤثر در این روند است.حتی برند دستگاه چاپ نیز در کیفیت مؤثر است. از این‌سو که هر دستگاه چاپی دارای مزیت‌های متفاوتی مانند سرعت، بهره‌گیری از سیستم فیبرهای نوری، وزن دستگاه، متراژ و … است و همین عوامل تأثیرات بسزایی در دقت و کیفیت چاپ با خود به همراه دارند.

شرایط آب‌ وهوایی

یک دستگاه چاپ که دارای عمر طولانی باشد باید در دمایی مناسب نگهداری شود چرا که دارای حساسیتی بالا است و تنظیم نبودن دما بر روی قطعات دستگاه و به‌خصوص هد که یکی از اجزای اصلی است تأثیرات منفی می‌گذارد و باید گفت که هزینه‌های تعمیر دستگاه‌های چاپ بسیار بالاست. جنس مواد استفاده شده در بنر و تراکم آن‌ها می‌تواند در نتیجه نهایی بسیار مثمرثمر باشد. بافت و تراکم بالای بنر در شفافیت، رنگ‌پذیری و دوام بسیار مهم است و بنرهای دارای بافت پایین‌تر بیشتر آسیب‌پذیرند. همچنین لایه محافظ نیز می‌تواند خاصیت ضد نور داشته باشد تا به دوام کار کمک نماید.

طریقه نصب استیکر
ادامه مطلب

انتخاب طرح در چاپ می‌تواند از گزینه‌های مؤثر در کیفیت چاپ باشد. بدین شکل که با بررسی نرم‌افزاری طرح موردنظر از سمت مشتری و تنوع رنگی در آن می‌توان مشتری را نسبت به انتخاب طرحی دقیق راهنمایی کرد که حتی استفاده کمتر از جوهر مصرفی نیز در قیمت تمام شده برای مشتری و کیفیت تأثیر دارد و با رعایت این نکات است که می‌توانیم در کار نهایی ارائه داده شده کیفیت بالا را مشاهده کنیم. در این راستا جاوید چاپ یکی از بهترین مشاورین در این زمینه محسوب می‌شوند. این مجموعه به‌خوبی با و ویژگی‌های کیفیت بالای بنرها آشنایی دارد و طی سال‌ها سعی خود را در این زمینه کرده است که بتواند بهترین نمونه را به مشتری ارائه کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up